Organik aramalı trafik, bir veya birkaç arama terimini bir arama motoruna tek bir metin dizesi olarak girme yöntemidir. Organik aramalar arama motorlarında sayfalandırılmış listeler olarak görünür, arama terimleriyle alaka düzeyine dayanır ve reklamları hariç tutar.
Google, Yahoo, Bing ve Yandex arama motorları arama sonuçları sayfalarına reklam ekler. Reklamlar, arama sonuçlarına benzeyecek şekilde tasarlanmıştır. Ancak okuyucular, reklamları ve gerçek sonuçları ayırt edebilecek kadar farklar bulunduruyordu. Metin, bağlantı renkleri ve yerleşimdeki çeşitli farklar bulunmaktaydı. 2004’ten sonra, tüm büyük arama motorlarındaki reklamların görünümü, gerçek arama sonuçlarına çok benzer olmaya başlarken, arama motoru kullanıcılarının çoğunluğu etkili bir şekilde ikisi arasında ayrım yapamaz şekillere getirildi.
PEW Araştırma Merkezine göre %38 oranında kullanıcılar arama motoru sonuç sayfalarında en yüksek yerleştirilen sonuçların çoğunun reklam olduğunu bildiğine dair fark edilebilirlik ortaya çıkmaya başlayınca arama motoru optimizasyonu sektörü reklamlara karşı güç elde etmeye başladı.
Temmuz 2009 itibariyle organik arama terimi, Google tarafından (örneğin Google Analytics sitesi) sıkça kullanılmaya başlanmış ve uzman web pazarlama sektöründe yaygın olarak talepler görmüştür.
Google, kullanıcılarının organik arama sonuçlarını reklamlardan daha sık tıkladığını iddia eder. Aslında yukarıda belirtilen araştırmayı kendisi çürütür. 2012 yılında yapılan bir Google araştırması, reklam gösterimlerinin % 81'inin ve reklam tıklamalarının % 66'sının ilk sayfada ilişkilendirilmiş organik arama sonucu olmadığında gösterilmediğini ve tıklanmadığını buldu. Araştırmalar, reklamlar arayanın ihtiyacı veya amacı ile ilgili olmadıkça, arama yapanların reklamlara karşı önyargıya sahip olabileceğini göstermiştir.
Bu arada, Chitika tarafından Haziran 2013'te yapılan bir araştırmaya göre, 10 arama yapan kullanıcının 9'u Google'ın organik arama sonuçlarının ilk sayfasının ötesine geçmiyor, bu da genellikle arama motoru optimizasyonu (SEO) endüstrisinin organik arama için web sitelerini optimize etmeyi haklı gösteriyor. Organik SEO, ücretsiz arama sonuçlarında bir web sitesinin içeriğini yükseltmek için belirli stratejilerin veya araçların kullanılması ile site optimizasyonu yapılmasıdır diyebiliriz.
Kullanıcılar arama sonuçlarındaki reklamları engelleyebilir ve tarayıcı eklentilerini ve eklentilerini kullanarak yalnızca organik sonuçları listeleyebilir. Diğer tarayıcılarda reklamları engellemek için geliştirilmiş farklı araçlar bulunabiliyor. Bu yöntem ile organik trafik daha da önem artıyor beraberinde SEO’ya önem kazandırıyor.
Organik SEO (arama motoru optimizasyonu) için tüm prosedürlerde arama sonucunda bir pozisyon almak için uygun bir yöntem izlenir. Sitenizin arama motorları tarafından algılana bilirlik seviyelerini yükselterek sıralamalarda iyileştirmeler sağlanır. Google’ye göre site sıralamasında 200’e yakın sinyal kullanılıyor. Yani bir sitenin anlaşılabilirliğinin sağlanması için yüksek miktarda düzenlemeler yapılmalıdır ki, organik arama trafiğiniz artış göstersin.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjI5sHrBUE1ul2kU9dApu0QTR9SFopxh73NKzyyniK8AvMtu81g4vFPMFpKPUb41cpC14Tegc435G9EAv4FSaNXkgEAO6lpsePjqOKWcXQNQCgbTnZg_21vz26MlbrnnDen2ORtj3MPPZI/s72-c/seo.png
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder