Google Pigeon Nedir?
Google Pigeon, Google'ın yerel arama algoritması güncellemelerinden birine verilmiş olan isimdir. Bu güncelleme 24 Temmuz 2014 tarihinde yayınlanmıştır. Güncelleme, bir aramadaki yerel listenin sıralamasını yükseltmeyi amaçlamaktadır.
Google Pigeon algoritma güncellemesi ile birlikte, normal Google arama sonuçlarıyla birlikte Google Haritalar'da gösterilen
arama sonuçlarını da etkilemiştir. İlk çıktığı tarihte her güncelleme gibi İngilizce ile yayınlanmıştır ve kısa süre içerisinde tüm dillerde hayata geçirilmiştir. Bu güncelleştirme, arama sonuçlarını kullanıcıların konumuna ve yerel dizinde listelenen listeye göre sağlamaktadır.
Arama Sonuçları Üzerindeki Etkisi Nedir?
Pigeon’un amacı, kişilerin lokal konumlarında göre arama sonuçlarını listelemektir. Bu güncelleme ile yerel SEO önem taşımıştır. Yapılmış olan bu güncelleme, kullanıcılar ve yerel işletmeler için oldukça yarar sağlar. Yayınlandığı gün, web yöneticilerinden yığınla sorular Google’ye soruldu. Bazıları web site sıralamasının düştüğünden şikâyet ederken, diğer kişiler ise arama sıralamasında iyileşme bildirdiler. Konum ve mesafeye sahip listeleme özelliğine sahip
Pigeon güncellemesi arama sonuçlarını yerel sıralamaya göre yapması oldukça sağlıklı bir durum açıkçası. Kimi SEO yöneticilerine göre, bu güncelleme arama stratejisinin önemli parçası görülürken, bazı kişilerin ise işini zorlaştırmasından dolayı yakınma sebepleri oldu.
Pigeon İle Gelen Yenilik
Yerel aramaların kalitesini artırmak ve kullanıcıya daha alakalı sonuçlar sağlamak için Google,
konum ve mesafe gibi faktörlere güvenir.Bu güncelleştirme, arama sonuçlarındaki yerel site sıralamalarını değiştirir; bununla birlikte, sıralamalarda lokal konuma göre yerel dizin sitelerine tercih verilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder