https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjW3Ht8x1E9_Y2BPQFlasgYbTX4mOUqL29lRiUnCOzrJR1LMrW-xJsXWVS4_kmxYRtf_ZvvpjUgwJOOW8-DyBBY-0yZk-Gkx89-QOzXYARDF6L9XVIS2oxLGArWh-KvxOOIOnMZMC5y3BI/s72-c/heading.png

Google, içeriklerimizi tarar iken çoğu zaman anahtar kelime , kelime oranları , makale özgünlüğü gibi birçok konuları taramaktadır ama akıl...
heading1
Google, içeriklerimizi tarar iken çoğu zaman anahtar kelime, kelime oranları, makale özgünlüğü gibi birçok konuları taramaktadır ama akıllarımız da her zaman H1,H2,H3 vb. headinglerin nasıl kullanılacağına dair her zaman sorular kalmıştı. Buna dair net açıklama Google’nin Kıdemli Webmaster Analisti John Mueller’den geldi.

Ne Soruldu?

Twitter üzerinden bir kullanıcı John Mueller’e “Bazen kişiler birden fazla H1 kullanabiliyor (bazen görsellerde gizli anahtar kelimeler) de olmak üzere yöntemler kullanılıyor. Başlıklar ile erişilebilirlikler ile ilgili net cevaplar verebilir misiniz?” dedi.

Ne Cevap Verildi?

Mueller: “İnternette oldukça yaygın olarak kullanılmakta olan bir başvuru yöntemi, arama algoritmaları fazla kriter değerlendiriyor. Sadece H1 etiketlerine göre sıralamalar belirlenmemekte, Bir sayfaya anlam katmak için başlıklar kullanmaktayız. Anlamlı başlıkları kullanmanız, sitelerinizin anlaşılmasında daha faydalı bir araçtır ama çoğu zaman yapılandırılmış şekilde düzgün olarak kullanılmamaktadır. Sonuçta sistemlerimiz seçici değil, Bir tane H1, birden çok H1, stilli metin yazıları kullanabilirsiniz ama ilk odağınız kullanıcılar olmalı ve anlamlandırmalarınızı doğru yapmalısınız”

Bu Sonuçtan Ne Çıkarabiliriz?

SEO’de en önemli faktörlar tabi ki düzenli bir yapılandırma olmaktadır. H1 bir tane kullanabilirsiniz ama yeri gelirse iki de olabilir. Burada tek hedefin SEO olmaması, içeriğin zengin ve kullanıcı bilgilendiren içerik olmasına değinildi. Bu açıklamayı yanlış anlayan bazı kullanıcılar H1’lerin sayılarını fazlalaştırır iken, bazıları ise komple silip H2 kullanıldı. Bu yapılmış büyük bir hataydı. Çünkü yine SEO odaklı düzenleme ile ilk sıralara çıkmak isteyen siteler, sıralamalarda oldukça geri sayfalara düştüler. Bu sıra değişikliklerini SEO analiz şirketleri raporlar, tablolar ile açıklayarak kullanıcılarını bilgilendirdi. Buradaki en önemli husus, içeriğin anahtar kelimeleri düzgün bir şekilde içermesi ve kullanıcıya gerçekten bilgiler vermesi. Google’nin yapay zekası artık olduğundan fazla ilerlemeye başladı. Şuan bazı durumlarda atlatmış gibi düşünebilirsiniz ama ilerleyen güncellemelerde eski içerikleriniz ile sıkıntılar çekebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder