https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjVW4UE0Xa6zVVPU-qNYmAEqfDv1z3lpnv4rxhdneqvpdRYrBzXd5GkuBKnjhQZX0U0WK4b8hEKkXLMHpptHfBe-_YGH9pkBkRzSutaLHLF0ln2gpb59o8BTutJRqYzDn9IBXpR3zi1xaKR/s72-c/how-to-increase-adsense-cpc.png

Adsense Reklamlarının TBM'ini Artırmanın En İyi Yolu

Adsense Reklamlarının TBM'i Nasıl Artırılır? - Bu yazımızda, Adsense reklamlarının TBM'i (CPC) hakkında bilgiler paylaşacağız. TBM ...
Adsense Yüksek TBM'li Reklamlar Nasıl Görüntülenir?

Adsense Reklamlarının TBM'i Nasıl Artırılır? - Bu yazımızda, Adsense reklamlarının TBM'i (CPC) hakkında bilgiler paylaşacağız. TBM ile ilgili bir çok soru sorulmakta; bunlardan en çok merak edileni ise, Adsense yüksek TBM'li reklamların nasıl gösterileceği.

Blogcular için gerçekten de çok merak edilen bir konu. Yüksek TBM'li reklamların nasıl gösterileceğini araştırmadan önce, Adsense reklamlarının blog sitelerinde nasıl gösterileceğini anlamamız gerekir. Bu şekilde yüksek TBM'li reklamların nasıl alınacağını daha iyi anlayacağız.

Blog sitelerinde Google Adsense reklamları göstermenin 3 (üç) yolu var:

Birincisi, kullanıcı (yönetici) ve ziyaretçi ilgisine dayanır. Bunun için Google, kullanıcı profilinden bilgileri çeker. Google hesap yönetimi sayfanıza giriş yaptığınızda sol tarafta görüntülenen menüden "Veri ve kişiselleştirme" bölümünü seçin. Açılan sayfada alt tarafta bulunan "Reklam kişiselleştirme" kartına tıklayın. Orada, Adsense reklamlarını içeren bir web sayfasını ziyaret ettiğinizde hangi reklamların görüneceğini belirleyebilirsiniz.

İkincisi, kullanıcının motoru arama geçmişine göre Adsense reklamlarının gösterilmesi.

Üçüncüsü, blog yazılarındaki anahtar kelimelere bağlı olarak reklam gösterilmesi. Adsense reklamları, blog sayfasındaki anahtar kelimeleri kullanarak sayfa içeriğine uyarlanır. Yani içeriklere uygun olacak şekilde alakalı reklamlar görüntülenir.

Adsense'nin bloglarda reklam görüntülemek için kullandığı bu üç yoldan, yüksek TBM'li reklamların nasıl alındığını öğrenebiliriz.

Reklamlar; kullanıcı ilgisi, kullanıcı geçmişi ve sayfada kullanılan anahtar kelimelerle görüntülendiğini söyledik. Ancak yüksek TBM'li reklamları hedeflemek için, kullanıcı ilgisi ve kullanıcı geçmişi göre anahtar kelimelerle uygun içerik oluşturmak daha iyidir.

Hiç bir reklamı engellemeyin, çünkü ziyaretçilerin arama geçmişine göre de reklam görüntülenebilir. çünkü belirli reklamlar engellense bile, benzer reklamlar ziyaretçinin ilgisine ve arama geçmişine bağlı olarak görüntülenme olasılığı vardır.

Reklam tıklanmasını teşvik edici yada aldatıcı davranışlarda bulunmayın. Örneğin, yüksek TBM'li reklamları almak için anahtar kelimler gizlemek veya buna benzer hileler kullanmak Google tarafından çok kolay bir şekilde tespit edilir. Çünkü Google daha akıllı bir sistem kullanıyor. Google, CSS hatta javascript bile okuyabiliyor.

Google'ı kandırmak için aldatıcı davranışlarda bulunan kişiler tespit edilirse, bu kişilerin blog siteleri spam olarak kabul edilir. İşte o zaman Adsense reklamları sınırlandırılır veya daha kötüsü Adsense hesabı askıya alınabilir.

Bu nedenle, Adsense reklamlarının TBM'ini artırmanın en iyi yolu, yüksek TBM'e sahip görünen reklamların HPK'yle (high payment keyword) içerik oluşturmaktır.

Ayrıca, arama motoru sayfalarında rekabet edebilmek için blog sitelerinin hızlı ve kolay erişilebilir olması gerekir. Çünkü içerikleri bulmak daha kolay hale gelir. Böylece, ziyaretçi trafiği ne kadar fazla olursa, reklam tıklamalarının olasılığı da o kadar fazla olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder