Blogcular da dahil olmak üzere her girişimcinin bir mücadelesi var. Siz de bir blog oluşturmak istiyorsanız, öncelikle sorun çıkarabilecek alanlarda bir çözüm yolu bulmalısınız. Bu çözüm yolları, şimdi olmasa bile zamanla size büyük fayda sağlayacaktır.
Blogcular bunu fark etse de, engelleri aşmak ve bloglarını gerçekten büyütmek için neler yapabileceklerini bilmiyorlar. Yani, şu anda kendinizi bulduğunuz yerden daha yüksek seviyelere çıkarmak için ne yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız, işte size yardımcı olabilecek 3 kolay adımlık işlem;
Birinci Adım: Kendi Kişisel Engellerinizi Belirleyin
İş dünyasında doğru olan bir şey varsa, iki girişimcinin aynı yolu izlememesidir. Genel olarak, bu aynı zamanda hiçbir girişimcinin aynı mücadeleyi paylaşmadığı anlamına gelir.
Kendi kişisel engellerinizin üstesinden gelmeden önce, engellerinizi tanımlamanız gerekir. Sizin için en problemli olan şeyleri oturup düşünmeniz ve bu problemleri listelemek için birkaç dakika ayırmanız gerekir.
Blog yazarlığına yeni başlayanların en sık karşılaştığı zorluklardan bazılarının motive olmak, mükemmel olmaya çalışmak, yeterli trafik almak, sosyal medyada aktif kalmak ve vazgeçmemek olduğunu aşağı-yukarı biliyoruz.
Bu nedenle, kendi kişisel zorluklarınızın bir listesini yapın, böylece blog oluşturma işinizi tam olarak büyütmek için hangi alanları ele almanız gerektiğini bilirsiniz.
İkinci Adım: Blog İş Dünyasında Büyüme Planı Oluşturun
Blogunuzda istediğiniz büyüme düzeyine ulaşmak için sizi neyin engellediğini öğrendikten sonra, bir sonraki adım bu engellerin üstesinden gelmek için bir plan geliştirmektir.
CEOWORLD tarafından yayınlanan CEO Spotlight'ta Russell Ruffino, bir işi büyütmekten bahsediyor. Clients on Demand'ın kurucusu ve CEO'su olan Ruffino'ya göre, büyümeyi başarmanın anahtarı, üç temel iş işlevine odaklanmakta: "Yeni müşteri çekmek, müşterilerin sürekliliğini sağlamak ve hizmetinizi mümkün olduğunca güçlü ve faydalı bir şekilde sunmak.."
Bunu göz önünde bulundurarak mevcut durumunuzu nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu sizin için en çok sorun çıkaran eksikleriniz için bir ipucu sunuyor mu yoksa bu konuda kendinizi yeteri kadar bilgili olduğunuzu mu düşünüyorsunuz? Peki blog ziyaretçilerinizi sadık ziyaretçilere dönüştürebiliyor musunuz yoksa bu konuda sorun mu yaşıyorsunuz?
Kendinize bu soruları sorun ve sorun yaşadığınız eksiklerinize yönelik bir plan oluşturun. Kendinizi zorlamadan oluşturduğunuz plan doğrultusunda hedeflerinize ulaşmaya çalışın. Hatta diğer blogcuların sitelerini ziyaret ederek en çok okunan yazılarını okuyun. Bu, sizin büyük bir adım atmanızı ve sizi ulaşmak istediğiniz seviyeye çıkarmayı sağlayacaktır.
Üçüncü Adım: Sonuçları Analiz Edin (Sonuç Ölçümü)
Blog dünyasındaki iş eksiklerinizin azalıp azalmadığını belirlemenin tek yolu, kendinize özgü bir tür ölçüm ile gerçekleştirilmesidir. Bu, gerçekleştirdiğiniz işlemlerin sizi blog işinizde ilerletip ilerletmediğini hızlı bir şekilde belirlemenize yardımcı olur.
Bunu, sitenizin analitiklerini düzenli olarak takip ederek de yapabilirsiniz. Böylece blogunuzun daha fazla ziyaretçi mi yoksa abone mi elde ettiğini öğrenebilirsiniz. Siteniz bu tür bilgileri otomatik olarak sağlamıyorsa, Google Analytics bu tür verileri sağlar ve tek yapmanız gereken bir hesap oluşturmak.
Diğer bir seçenek, yayınlarınızın sosyal medyada kaç kez paylaşıldığını takip etmektir. Bunun nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, Razor Social, Google Campaign URL Builder'ın (Google Analytics'i kullanarak paylaşımlarınızı izleyen), Bit.ly ve ClickMeter'in bu amaç için iyi çalıştığını bilinmekte.
Blog oluşturma ile ilgili sorun yaşadığınız alanları belirleyerek, bunları aşmak için bir plan yaparak ve ardından planınızın gerçekten işe yarayıp yaramadığını analiz ederek, blog oluşturma işinizi daha iyi hale getirebilirsiniz. Ek olarak, bu aynı işlemi düzenli olarak tekrar gözden geçirmek sizin doğru yolda ilerlemenizi ve karşınıza çıkacak olan engelleri kolay bir şekilde atlamanızı sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder